Спеціалізація на сфері

У випадку, якщо на комунікацію витрачається багато часу — виникає непристойно роздутий об’єм годин за який має хтось платити. Зазвичай платить розробник — грішми, нервами або репутацією.

Ця обставина є чи не основною проблемою для фрілансу — пояснити клієнту за що він врешті платить. Обгрунтувати ціну і при співпраці не дати проекту загрузнути через непрофесіоналізм (обох сторін).

Чому важлива спеціалізація особисто для мене — фічі будуються на основі workflow клієнта. Якщо замовник непрофесіонал і починає оптимізовувати процесі під час розробки — найпозитивніший сценарій в цьому випадку, що він потім заплатить розробнику за зайвий час. При гірших прогнозах — архітектура не витримає частих змін і вкінці матимемо маложиттєздатного франкенштейна…

Якщо ж замовник в бізнесі не від учора і знає, чого хоче — зазвичай документація до проекту розтягнеться на 40 сторінок… Щоб внятно вибудувати архітектуру, розставити пріорітети і все якісно реалізувати так чи інакше не обійтись без попереднього досвіду в сфері.

Відтак спеціалізація на сфері залишається важливим моментом для дева з претензією на синьйорність. Ти або розповідаєш клієнту, що йому потрібно як в першому випадку, або привносиш більше довіри в співпрацю, як у другому.

Залишити відповідь