Теорія технічного завдання (ТЗ)

Технічне завдання — всьому голова. Виправдати сподівання клієнта реально лише тоді, коли ці сподівання належно оформлені і в ідеалі підписані кров’ю.

Загалом ТехЗавдання це частина угоди, де Ви домовляєтесь з замовником про терміни, оплату, відповідальність та всі можливі нюанси (з досвідом список нюансів тільки розширюється).

Якщо ж говорити за ТЗ в девелоперському контексті, то його можна звести до того, що увесь проект (враховуєчи вимоги в ТЗ) ділиться на:

  • етапи. Напр.:
    • узгодження графічного макету;
    • верстка;
    • посадка голої верстки на функціональну частину;
    • наповнення тестовим контентом;
    • відладка згідно з побажань.
  • етапи діляться на сегменти. Напр.:
    • верстка головної;
    • верстка контактної сторінки;
    • верстка типової статичної сторінки.
  • сегменти в свою чергу можуть складатись з локальних побажань. Наприклад, та ж зворотня форма має мати:
    • обов’язкові та довільні поля;
    • спеціальні вимоги валідації для обов’язкових полів;
    • повідомлення про невдалу спробу відправки;
    • лист, що приходить клієнту;
    • сповіщення для адміністратора;
    • збереження відправлених листів в базі даних сайту та багато іншого в залежності від специфіки проекту.

Аби не мати клопоту, понаднормової роботи та невдоволених відгуків усі ці моменти має продумувати та узгоджувати девелопер. Ваш клієнт — фахівець у своїй галузі і він зовсім не зобов’язаний бути прошареним в розробницьких нюансах.

Відтак, якщо Ви з ним чогось не проговорили, то це виключно Ваша відповідальність. Пам’ятайте про це і намагайтесь узгоджувати всі деталі “на березі”.

Залишити відповідь